FISICA
Departamento
MARIA CONSUELO
SAIZ MANZANARES
Catedrático de Universidad
Publicaciones en las que colabora con MARIA CONSUELO SAIZ MANZANARES (43)
2021
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Introducción a la Ingeniería Química en Enseñanza Secundaria Obligatoria utilizando indagación 5E
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Prediction techniques applied to STEM student enrolment
X Congreso Internacional de Psicología y Educación. De la Red Neuronal a la red social: bienestar y convivencia, 14-18 junio 2021. Córdoba, España
-
Valoración de la Ecología de Aprendizaje Autorregulado Virtualizada para la Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza durante la crisis COVID-19
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 3, pp. 375-420
2020
-
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Effectiveness of Self-Regulation and Serious Games for Learning STEM Knowledge in Primary Education
Psicothema, Vol. 32, Núm. 4, pp. 516-524
-
Measuring the Functional Abilities of Children Aged 3-6 Years Old with Observational Methods and Computer Tools
Journal of visualized experiments : JoVE
-
Monitoring students at the university: Design and application of a moodle plugin
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
-
Systematic review on inclusive education, sustainability in engineering: An analysis with mixed methods and data mining techniques
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 17
2019
-
Análisis de la apreciación sobre la implicación y desempeño y las dificultades y aprendizajes en la realización de proyectos STE(A)M atendiendo al género en alumnos de secundaria
Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Educación (Dykinson), pp. 989-998
-
Design of a smartart classroom in art history: a learnign experience whit sef-regulated serious games
INTED2019 Proceedings 11th-13th March 2019: 13th International Technology, Education and Development Conference (Iated Academy S.L), pp. 1998-2006
-
Design of a smartart classroom in art history: a learning experience with self-regulated serious games
13th international technology, education and development conference (inted2019)
-
Differential efficacy of the resources used in B-learning environments
Psicothema, Vol. 31, Núm. 2, pp. 170-178
-
Does the use of learning management systems with hypermedia mean improved student learning outcomes?
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. FEB
-
Herramienta informática de automatización de los documentos de seguimiento y de acreditación de las titulaciones
Evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: XVI FECIES. Libro de actas
-
Mobile learning. Análisis y reflexión: una propuesta de implementación en el aula
Nuevos retos en la enseñanza de las ciencias (Educación Editora), pp. 517-522
-
Observation of Metacognitive Skills in Natural Environments: A Longitudinal Study With Mixed Methods
Frontiers in Psychology, Vol. 10
-
Problemas-Proyectos Adaptativos y Creativos en la enseñanza de las ciencias: descripción de la metodología y apreciación de los estudiantes involucrados
Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA, Núm. 23, pp. 1-23
-
Will personalized e-Learning increase deep learning in higher education?
Information Discovery and Delivery, Vol. 47, Núm. 1, pp. 53-63