Publicaciones (93) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2019

  1. A regression-tree multilayer-perceptron hybrid strategy for the prediction of ore crushing-plate lifetimes

    Journal of Advanced Research, Vol. 18, pp. 173-184

  2. A structure from the sixth millennium cal BC with no artifactual content at San Quirce (Palencia, Spain): a multidisciplinary study

    Archaeological and Anthropological Sciences, Vol. 11, Núm. 9, pp. 4873-4890

  3. An experimental approach to the preservation potential of magnetic signatures in anthropogenic fires

    PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 8

  4. Analysis of the Influence of the Thickness and the Hole Radius on the Calibration Coefficients in the Hole-Drilling Method for the Determination of Non-uniform Residual Stresses

    Experimental Mechanics, Vol. 59, Núm. 1, pp. 79-94

  5. Análisis de la apreciación sobre la implicación y desempeño y las dificultades y aprendizajes en la realización de proyectos STE(A)M atendiendo al género en alumnos de secundaria

    Innovación Docente e Investigación en Ciencias de la Educación (Dykinson), pp. 989-998

  6. Análisis de la primera implementación de la propuesta didáctica “Ondas gravitacionales en contexto para la escuela secundaria: física contemporánea, divulgación científica y género”

    Revista de enseñanza de la física, Vol. 31, Núm. 1, pp. 181-188

  7. Application of the hole-drilling method for the evaluation of residual stresses near rounded ends

    Journal of Strain Analysis for Engineering Design, Vol. 54, Núm. 7-8, pp. 424-430

  8. Arqueología (del conflicto) para “cerrar heridas”: el lado más humano de los restos arqueológicos

    Los tiempos cambian. De la piedra al teclado: actas de las X Jornadas de Jóvenes en Investigación Arqueológica. JIA 2017 (Burgos, 7-10 de junio de 2017)

  9. Attitudes towards science and views of nature of science among elementary school students in terms of gender, cultural background and grade level variables

    Research in Science and Technological Education, Vol. 37, Núm. 4, pp. 492-515

  10. Caminhos do ensino de estatística para a área da saúde

    RELIME. Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa, Vol. 22, Núm. 1, pp. 67-96

  11. Cayley–Klein Poisson homogeneous spaces

    Geometry, Integrability and Quantization, Vol. 20, pp. 161-183

  12. Chronostratigraphy of the Baringo-Tugen-Barsemoi (HSPDP-BTB13-1A) core – 40Ar/39Ar dating, magnetostratigraphy, tephrostratigraphy, sequence stratigraphy and Bayesian age modeling

    Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, Vol. 532

  13. Clasificación de cielos con árboles de clasificación

    VI Jornadas de doctorandos de la Universidad de Burgos [Recurso electrónico]

  14. Clumped isotope paleotemperatures from MIS 5 soil carbonates in southern Hungary

    Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology, Vol. 518, pp. 72-81

  15. Combined study of archaeomagnetism and Raman spectroscopy of experimentally burnt limestones from the middle-palaeolithic site of Pinilla del Valle: (Madrid, Spain)

    Boletín de la Sociedad Geológica Mexicana, Tomo 71, Núm. 2, pp. 383-396

  16. Comprehensive magnetic surveys of kilns for bell and tile fabrication in Castile (Spain)

    Journal of Archaeological Science: Reports, Vol. 23, pp. 426-436

  17. Curvature as an Integrable Deformation

    Integrability, Supersymmetry and Coherent States, pp. 1-35

  18. Datación arqueomagnética de dos hogares procedentes del yacimiento arqueológico medieval La Pudia (Burgos, Castilla y León, España).

    Latinmag Letters, Vol. 9, Núm. A11-P, pp. 1-34

  19. Desarrollo e implementación de una propuesta didáctica para la promoción de la función ejecutiva “planificación y organización” en cursos de Física de enseñanza media: un estudio de caso realizado en Uruguay

    Latin-American Journal of Physics Education, Vol. 13, Núm. 1

  20. Design of a smartart classroom in art history: a learnign experience whit sef-regulated serious games

    INTED2019 Proceedings 11th-13th March 2019: 13th International Technology, Education and Development Conference (Iated Academy S.L), pp. 1998-2006