Educación (UBU)
Programa de Doctorado
Universidad de Cantabria
Santander, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad de Cantabria (12)
2023
-
Perceptions and preparedness of secondary teacher trainees to foster inclusive schools for all
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Secondary Education Teacher Training and Emotional Intelligence: Ingredients for Attention to Diversity in an Inclusive School for All
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Sustainable mobility learning: Technological acceptance model for gamified experience with ClassCraft in primary school
Education and Information Technologies
-
Uso y abuso de la tecnología en la infancia y adolescencia: el papel de la colaboración familia-escuela
La alianza familia-escuela y su impacto educativo: elementos para la generación de políticas educativas basadas en la evidencia (Narcea), pp. 145-168
2021
-
Explanatory factors of burnout in a sample of workers with disabilities from the special employment centres (SEC) of the Amica association, Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 9
-
Using classcraft to improve primary school students’ knowledge and interest in sustainable mobility
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 17
2020
-
Webinars 360: una Experiencia Formativa Transnacional de la Red Universitaria de Tecnología Educativa
UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, Núm. 2020, pp. 28-50
2019
-
Learning about sustainable mobility in primary schools from a playful perspective: A focus group approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 8
2017
-
Mindfulness y rehabilitacion neurocognitiva
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 21-34
2014
-
Ergonomia y discapacidad: ergowork una alianza estrategica para la innovación
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 211-220
-
Propuesta de programa de promoción de la salud en cuidadores informales de enfermos de Alzheimer y prevención del síndrome del cuidador: “evitando que el cuidador se convierta en paciente”
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 2, pp. 203-210
2013
-
¿Varían las concepciones sobre ciencia y sobre el aprendizaje y la enseñanza de las ciencias de alumnos del Máster de Formación de Profesorado en el área de las Ciencias Experimentales durante esta formación?
Reflexiones, Análisis y Propuestas sobre la Formación del Profesorado de Educación Secundaria