Publicaciones (198) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. APP Relieve

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 84, pp. 1002-1002

  2. Analizando el potencial pedagógico de la Educación Física

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 553

  3. Cómo realizar la evaluación educativa en alumnado con altas necesidades intelectuales: ¿son las adaptaciones necesarias?

    Más allá de las notas. Comprendiendo al alumnado con altas (Morata), pp. 109-141

  4. El alumnado como agente evaluador en el proceso de evaluación

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 553

  5. Evaluación formativa entre pares. Experiencias en todos los niveles universitarios

    Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 53-60

  6. Exploring socio-educational learning transfer between school and non-formal school football in six- and seven-year-old children

    Physical Education and Sport Pedagogy

  7. Feedback and Formative and Shared Assessment. An Experience in Teacher Education

    Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education. Transforming Practice (Routledge), pp. 73-87

  8. Importance of mental health in the sports environment

    Sustainability and Sports Science Journal, Vol. 2, Núm. 2, pp. 87-97

  9. Importance of mental health in the sports environment: Influence of outcome on anxiety in young female volleyball players in home and away conditions

    Sustainability and Sports Science Journal (SSSJ), Vol. 2, Núm. 2, pp. 87-97

  10. La educación física como eje de un centro educativo. El proyecto deportivo de centro del IES Prado de Santo Domingo (Alcorcón)

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 84, pp. 1001-1001

  11. Match analysis in wheelchair basketball: An observational analysis of the best team in the world (USA) in the 2020 Paralympic Games

    International Journal of Sports Science and Coaching, Vol. 19, Núm. 3, pp. 1112-1122

  12. Preparation, Validation and Application of a Questionnaire to Assess the Needs Determined by the Sporting Environment in Mixed Ability Rugby

    Handbook of the Global South in Sport for Development and Peace (Routledge), pp. 1-15

  13. Responsibility as a predictor of climate and school violence through autonomous motivation in Physical Education classes: differences based on sex and educational stage

    Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 1, pp. 28-38

  14. Social inclusion in cultural participation: a systematic review

    Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional

  15. The Attitudinal Style and Its Potential for Hybridization with Other Pedagogical Models: A Narrative Review

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 3

  16. The Influence of a Warm-Up on Vigilance in University Students

    Motor control, Vol. 28, Núm. 1, pp. 78-90

  17. The ethics of care and the professional identity of teachers: implications for professionalization processes

    Teacher Development

  18. Tiktok challenge: Bailes urbanos en educación secundaria bajo la aplicación del estilo actitudinal

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 83, pp. 1001-1001

  19. Videos tutoriales que versan sobre la construcción de artefactos

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 83, pp. 1001-1002

2023

  1. Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos

    XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas