Publications (16) KIM MARTINEZ GARCIA publications

2024

  1. Análisis y tendencias de la accesibilidad AAA en los Game Awards 2023

    Entre pantallas y realidades: una travesía por el universo audiovisual (McGraw Hill España), pp. 85-98

  2. Aprender la narrativa audiovisual de videojuegos desde una perspectiva teórica: cambiar el género mediante el montaje

    Innovación docente ante una realidad en constante cambio: iniciativas desde la comunicación, la creatividad la legislación y el pensamiento (Dykinson), pp. 19-33

  3. Development of the Engagement Playability and User eXperience (EPUX) Metric for 2D-Screen and VR Serious Games: A Case-Study Validation of Hellblade: Senua’s Sacrifice

    Electronics (Switzerland), Vol. 13, Núm. 2

  4. Tendencias de consumo en los futuros diseñadores de videojuegos españoles: el impacto del retrogaming

    Revista Comunicación y Medios, Núm. 49, pp. 132-143

2023

  1. A COMPARATIVE ANALYSIS OF MACHINE LEARNING AND INDEX-BASED APPROACH TO MANGROVE EXTENT MAPPING

    44th Asian Conference on Remote Sensing, ACRS 2023

  2. Are Virtual Reality Serious Games Safe for Children? Design Keys to Avoid Motion Sickness and Visual Fatigue

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Prácticas de difusión en redes sociales para el aprendizaje de contenidos teóricos

    Comunicación, creación artística y audiovisual: un marco para la innovación educativa (Dykinson), pp. 114-127

2022

  1. A New Measure for Serious Games Evaluation: Gaming Educational Balanced (GEB) Model

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22

  2. A Virtual Reality Serious Game for Children with Dyslexia: DixGame

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Design Process of a Ceramic Modeling Application for Virtual Reality Art Therapy

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  4. Graphical interface adaption for children to explain astronomy proportions and distances

    Journal of WSCG, Vol. 2022, Núm. CSRN3201, pp. 95-102

  5. Graphical interface adaption for children to explain astronomy proportions and distances

    Computer Science Research Notes

  6. La importancia del diseño en el desarrollo de videojuegos educativos con aplicación psicológica

    VIII Jornadas de Doctorandos de la Universidad de Burgos [Recurso electrónico]

2020

  1. Considering user experience parameters in the evaluation of vr serious games

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)