Publications (10) BORIS VÁZQUEZ CALVO publications

2021

  1. El fandom de Blue Jeans: lectura y socialización literaria en línea

    Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 20, Núm. 1, pp. 65-81

  2. El hablar desde la didáctica: las destrezas comunicativas

    Manual de lingüística del hablar (De Gruyter Mouton), pp. 783-804

  3. Guerrilla fan translation, language learning, and metalinguistic discussion in a Catalan-speaking community of gamers

    ReCALL, Vol. 33, Núm. 3, pp. 296-313

  4. Inclusive language education and digital games: A literature review and efl students' perceptions

    Research Anthology on Developments in Gamification and Game-Based Learning (IGI Global), pp. 1920-1937

2020

  1. Catalan Teenagers’ Identity, Literacy and Language Practices on YouTube

    Technology and the Psychology of Second Language Learners and Users (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 251-278

  2. Del fandom al aula:: Tendiendo puentes entre prácticas vernácula y académicas

    EDMETIC, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-3

  3. Domesticar la ‘selva digital’: El fanfiction a examen a través de la mirada de una fanfictioner

    EDMETIC, Vol. 9, Núm. 1, pp. 21-51

  4. Etnografía en la era (pos)digital

    Caminos y derivas para otra investigación educativa y social (Octaedro), pp. 181-194

  5. Inclusive Language Education and Digital Games: A Literature Review and EFL Students' Perceptions

    Inclusive Theory and Practice in Special Education (IGI Global), pp. 156-173

  6. “It’s easy. You click, and it comes out”: Emerging discourses around language technologies in secondary education in Catalonia

    International Journal of Pedagogies and Learning, Vol. 15, Núm. 1, pp. 101-120