BORIS
VAZQUEZ CALVO
Investigador no período 2020-2020
Publicacións (10) Publicacións de BORIS VAZQUEZ CALVO
2021
-
El fandom de Blue Jeans: lectura y socialización literaria en línea
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 20, Núm. 1, pp. 65-81
-
El hablar desde la didáctica: las destrezas comunicativas
Manual de lingüística del hablar (De Gruyter Mouton), pp. 783-804
-
Guerrilla fan translation, language learning, and metalinguistic discussion in a Catalan-speaking community of gamers
ReCALL, Vol. 33, Núm. 3, pp. 296-313
-
Inclusive language education and digital games: A literature review and efl students' perceptions
Research Anthology on Developments in Gamification and Game-Based Learning (IGI Global), pp. 1920-1937
2020
-
Catalan Teenagers’ Identity, Literacy and Language Practices on YouTube
Technology and the Psychology of Second Language Learners and Users (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 251-278
-
Del fandom al aula:: Tendiendo puentes entre prácticas vernácula y académicas
EDMETIC, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-3
-
Domesticar la ‘selva digital’: El fanfiction a examen a través de la mirada de una fanfictioner
EDMETIC, Vol. 9, Núm. 1, pp. 21-51
-
Etnografía en la era (pos)digital
Caminos y derivas para otra investigación educativa y social (Octaedro), pp. 181-194
-
Inclusive Language Education and Digital Games: A Literature Review and EFL Students' Perceptions
Inclusive Theory and Practice in Special Education (IGI Global), pp. 156-173
-
“It’s easy. You click, and it comes out”: Emerging discourses around language technologies in secondary education in Catalonia
International Journal of Pedagogies and Learning, Vol. 15, Núm. 1, pp. 101-120