Programa de Doctorado
Didácticas Específicas (UBU)
Publicaciones (56) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2023
-
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review
International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934
-
Chemical and Laser Cleaning of Corrosion Encrustations on Historical Stained Glass: A Comparative Study
Heritage, Vol. 6, Núm. 2, pp. 1942-1957
-
Co-teaching among English pre-service teachers for integrated STEAM+CLIL education
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 9, pp. 195-212
-
Conceptions and Attitudes of Pre-School and Primary School Teachers towards STEAM Education in Spain
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
Crossfit en secundaria desde un enfoque de autorregulación con carácter plurilingüe
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 79, pp. 1002-1003
-
Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español
Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1
-
Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education
Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462
-
Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1
-
Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
Effects of physical active breaks on vigilance performance in schoolchildren of 10–11 years
Human Movement, Vol. 24, Núm. 3, pp. 121-130
-
Effects of the Implementation of Tutored Learning Projects and Formative and Shared Assessment Systems in Pre-Service Teacher Education
Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 23, Núm. 2
-
El calentamiento general. Estrategias de autorregulación para el fomento de la autonomía
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 81, pp. 73-74
-
El evangelio según Adam Warlock: materiales didácticos para la enseñanza del mundo clásico, el mundo bíblico y las ciencias sociales
Thamyris, nova series: Revista de Didáctica de Cultura Clásica, Griego y Latín, Núm. 14, pp. 91-114
-
El videodiario de evidencias de aprendizaje
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 80, pp. 1002-1003
-
Enfrentando las barreras para la práctica de actividad física en la población adolescente con bajos recursos económicos: El ejemplo del programa ipafd
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 30-42
-
Escala de valoración diferenciada para la evaluación del diseño de un calentamiento general
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 81, pp. 75-75
-
Everything is more difficult when you are different: analysis of the experiences of homosexual students in Physical Education
Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 9, pp. 1068-1081
-
Extracurricular Program for Girls to Improve Competencies and Self-Concept in Science and Technology
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
Finding the place of content and language integrated learning in physical education within the models-based practice framework
European Physical Education Review, pp. 1356336X2311724