Unidad de Investigación
UNIDAD DE INVESTIGACIÓN CONSOLIDADA 285-Enseñanza integrada y transdisciplinariedad
Vigente desde 2019
Argitalpenak (47) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak
2023
-
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review
International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934
-
Chemical and Laser Cleaning of Corrosion Encrustations on Historical Stained Glass: A Comparative Study
Heritage, Vol. 6, Núm. 2, pp. 1942-1957
-
Co-teaching among English pre-service teachers for integrated STEAM+CLIL education
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 9, pp. 195-212
-
Conceptions and Attitudes of Pre-School and Primary School Teachers towards STEAM Education in Spain
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
Cross-cultural adaptation of the Science Motivation Questionnaire II (SMQ-II) for Portuguese-speaking Brazilian secondary school students
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 55, Núm. 0, pp. 109-119
-
Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español
Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1
-
Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education
Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462
-
Diseño de un modelo teórico-metodológico para una educación inclusiva de la ciencia
Soñar grande es soñar juntas: en busca de una educación crítica e inclusiva (Ediciones Octaedro), pp. 311-327
-
Ecología del Fuego: una herramienta para comprobar los conocimientos acerca de Naturaleza de STEM
5ª Conferência Latinoamericana do International History, Philosophy and Science Teaching Group. HPS&ST em tempos de negaçâo científica. Porto Alegre
-
Ecología del fuego: una oportunidad para enseñar sobre interdisciplinariedad y NoSTEM
XVI Congreso Nacional de la AEET. La Ecología es una biosfera humanizada. Lunes, 16 de octubre - viernes, 20 de octubre, Almería
-
Educación y sociedad: claves interdisciplinares
Ediciones Octaedro
-
Education Annual Volume 2023
IntechOpen
-
Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1
-
Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables
Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional
-
Enseñanza de la naturaleza de la ciencia a partir de la ecología del fuego
Estrategias metodológicas e investigación en la enseñanza de las ciencias (Educación Editora), pp. 117-122
-
Extracurricular Program for Girls to Improve Competencies and Self-Concept in Science and Technology
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
Fray Pedro Ponce de León, OSB (c.1508-1574). Developer of Sign Language for the Deaf
A Benedictine Reader: 1500-1930 (Liturgical Press), pp. 27-38
-
Influencia de la actividad física en la calidad de vida de las personas según el sexo, la edad, el estado civil y la procedencia
El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables