Publicaciones (125) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education

    Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880

  2. A Practical Overview on the Molecular Biology of Meningioma

    Current Neurology and Neuroscience Reports, Vol. 20, Núm. 12

  3. A prospective study of cranial deformity and delayed development in children

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5

  4. Actitudes hacia la transgeneridad y la transexualidad en el ámbito universitario: un estudio preliminar

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 393-404

  5. Actividades cooperativas: rúbrica de autoevaluación

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 70, pp. 73-76

  6. Adaptación y validación al contexto de la educación física de la escala de la frustración de las necesidades psicológicas el ejercicio físico, con la inclusión de la novedad como necesidad psicológica

    Revista de psicología del deporte, Vol. 29, Núm. 3, pp. 91-99

  7. Adaptation and validation of the multi-dimensional perceived autonomy support scale for physical education to the Spanish physical exercise context

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11

  8. Age-related risk factors at the first stroke event

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 9, Núm. 7, pp. 1-12

  9. Ansiedad, depresión y apatía en relación a la situación de fragilidad

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 149-158

  10. Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais

    Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0

  11. Applying ABCDE and Assessment for Personal and Social Learning to Studying the Classics to Equip Students with the European Qualification Framework Competences Incrementally for Recovery from Covid 19

    European Journal of Social Science Education and Research, Vol. 7, Núm. 2, pp. 58-77

  12. Aprendizaje basado en proyectos y estrategias de evaluación formativas: percepción de los estudiantes universitarios

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 1, pp. 93-110

  13. Assessment of attitudes toward physical education by the implementation of an extracurricular program for obese children

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 15, pp. 1-12

  14. Atención al ambiente emocional en la práctica pedagógica

    Extramuros: revista de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Núm. 19, pp. 39-55

  15. Autorregulación del aprendizaje en condición física

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 68, pp. 77-79

  16. Children's physical self-concept and body image according to weight status and physical fitness

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3

  17. Cholesterol and Alzheimer’s disease risk: A meta-meta-analysis

    Brain Sciences, Vol. 10, Núm. 6, pp. 1-13

  18. Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica

    Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343

  19. Competencia global "Changemaker" y autonomía de centro: un desafío político

    Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 26, pp. 137-153

  20. Conceptual analysis of influential factors in the motivation and involvement of the university student towards the assessment in physical education

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14