Programa de Doctorado
Educación (UBU)
Publicaciones (125) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education
Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880
-
A Practical Overview on the Molecular Biology of Meningioma
Current Neurology and Neuroscience Reports, Vol. 20, Núm. 12
-
A prospective study of cranial deformity and delayed development in children
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5
-
Actitudes hacia la transgeneridad y la transexualidad en el ámbito universitario: un estudio preliminar
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 393-404
-
Actividades cooperativas: rúbrica de autoevaluación
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 70, pp. 73-76
-
Adaptación y validación al contexto de la educación física de la escala de la frustración de las necesidades psicológicas el ejercicio físico, con la inclusión de la novedad como necesidad psicológica
Revista de psicología del deporte, Vol. 29, Núm. 3, pp. 91-99
-
Adaptation and validation of the multi-dimensional perceived autonomy support scale for physical education to the Spanish physical exercise context
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 11
-
Age-related risk factors at the first stroke event
Journal of Clinical Medicine, Vol. 9, Núm. 7, pp. 1-12
-
Ansiedad, depresión y apatía en relación a la situación de fragilidad
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 149-158
-
Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais
Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0
-
Applying ABCDE and Assessment for Personal and Social Learning to Studying the Classics to Equip Students with the European Qualification Framework Competences Incrementally for Recovery from Covid 19
European Journal of Social Science Education and Research, Vol. 7, Núm. 2, pp. 58-77
-
Aprendizaje basado en proyectos y estrategias de evaluación formativas: percepción de los estudiantes universitarios
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 1, pp. 93-110
-
Assessment of attitudes toward physical education by the implementation of an extracurricular program for obese children
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 15, pp. 1-12
-
Atención al ambiente emocional en la práctica pedagógica
Extramuros: revista de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Núm. 19, pp. 39-55
-
Autorregulación del aprendizaje en condición física
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 68, pp. 77-79
-
Children's physical self-concept and body image according to weight status and physical fitness
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
-
Cholesterol and Alzheimer’s disease risk: A meta-meta-analysis
Brain Sciences, Vol. 10, Núm. 6, pp. 1-13
-
Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica
Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343
-
Competencia global "Changemaker" y autonomía de centro: un desafío político
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 26, pp. 137-153
-
Conceptual analysis of influential factors in the motivation and involvement of the university student towards the assessment in physical education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14