Discapacidad Intelectual y Conducta
DISCONDU
DELFIN
ORTEGA SANCHEZ
Profesor Titular de Universidad
Publications dans lesquelles il/elle collabore avec DELFIN ORTEGA SANCHEZ (18)
2023
-
Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1
-
Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers
Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23
-
Relación entre el estilo de vida, el bienestar emocional y el uso del teléfono móvil en estudiantes universitarios influencia de la pandemia SARS-COV-2
Fundación MAPFRE, pp. 1-212
2021
-
Anger Rumination and Mindfulness: Mediating Effects on Forgiveness
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 2668
-
Coeducation and citizenship: A study on initial teacher training in sexual equality and diversity
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 9
-
Conceptualización y reflexión sobre el género y la diversidad sexual: hacia un modelo coeducativo por y para la diversidad
Perfiles educativos, Vol. 43, Núm. 173, pp. 148-165
-
Diseño Exploratorio Secuencial (DEXPLOS): procedimiento e instrumento para el análisis de narrativas históricas escolares desde la perspectiva de género
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, Vol. 35, Núm. 96, pp. 245-261
-
Hate speech, emotions and gender identities: A study of social narratives on twitter with trainee teachers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 8
-
Lograr la igualdad entre los géneros y empoderar todas las mujeres y las niñas
Los objetivos de desarrollo sostenible en la ciudad de Burgos (Ayuntamiento de Burgos), pp. 238-246
-
Lograr la igualdad entre los géneros y empoderar todas las mujeres y las niñas
Los objetivos de desarrollo sostenible en la ciudad de Burgos (Ayuntamiento de Burgos), pp. 487-497
-
Lograr la igualdad entre los géneros y empoderar todas las mujeres y las niñas
Los objetivos de desarrollo sostenible en la ciudad de Burgos (Ayuntamiento de Burgos), pp. 608-612
-
Social invisibility and socio cultural construction of gender in historical narratives of chilean high school students
European Journal of Educational Research, Vol. 10, Núm. 2, pp. 1023-1037
-
Understand sexual risk behaviours in young adults and challenges in their education
Qualitative Research in Education, Vol. 10, Núm. 2, pp. 172-203
2020
-
Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training
Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841
-
Evaluation of sexist and prejudiced attitudes toward homosexuality in spanish future teachers: Analysis of related variables
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
FORDYS-VAR: un proyecto europeo centrado en la inclusión de los estudiantes con dislexia a través de la realidad virtual
Ampliando horizontes en educación inclusiva. [Recurso electrónico]: XVII Congreso Internacional y XXXVII Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva. 21, 22 y 23 de septiembre de 2020 (aplazado en abril por Covid-19)
-
Invisibilidades sociales, identidades de género y competencia narrativa en los discursos históricos del alumnado de educación primaria
Educación para el Bien Común: hacia una práctica crítica, inclusiva y comprometida socialmente (Octaedro), pp. 89-103
-
Mindfulness and empathy: Mediating factors and gender differences in a spanish sample
Frontiers in Psychology, Vol. 11