
Ana María
García Arroyo
Profesora Contratada Doctora Básica
Publications (44)
2021
-
Educaçao literária como experiência didáctica na aula de inglês como L2: un estudio de caso com estudantes universitários de educaçao primária espanhola
A leitura literária na escola e na Universidade (Mercado de Letras (Brasil)), pp. 125-136
-
English Language Teaching & Gender: A Cross-Curricular Study at Secondary Education
Research, Teaching and Actions in Higher Education on the UN Sustainable Development Goals (Cambridge Scholar Publishing)
2020
-
Otras literaturas, otras voces, otra didáctica en el aula de LE: una experiencia innovadora...
El Guiniguada, Núm. 29, pp. 126-133
2019
-
Devi-Mahatmya. El canto de la Diosa Suprema
transl.
Kairós (Barcelona), pp. 1-176
-
Great Stories for Great Children: Educando en equidad de género
lit. ed.
Universidad de Valencia. Facultad de Magisterio, pp. 1-143
-
La literatura como eje fundamental para promover la igualdad de género: un proyecto en la clase de ingles
VII Jornadas de Innovación Docente en la Educación Superior. Libro de Actas. (Universidad de Valencia y Florida Universitaria), pp. 23-34
2018
-
A Deconstruction of the Mahabharata: When Draupadi Writes Back
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 58, pp. 13-29
-
A Literary and Social Depiction of an Indian City: "Masala" Eroticism and Perverse Realism in Raj Rao’s BomGay
Complutense Journal of English Studies, Núm. 26, pp. 65-78
-
Promoting Gender Equality and Full Humanity in and out of the Classroom
, pp. 1-104
2017
-
Devi la intocanble
Madrid : Kailas, D.L. 2017
-
Mujer adivasi: clama la memoria
Indialogs: Spanish journal of India studies, Vol. 4, pp. 131-149
-
Realidades y paradojas en la Educación Superior de India: (in)visibilidad de la mujer
Feminismo/s, Núm. 29, pp. 153-171
-
The Journey from Untouchable to Dalit: Pioneering Literacy Landmarks and Dissident Dalit Voices Of Contemporany India
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 18, pp. 35-50
2016
-
Achieving a Life of Rich Significance: Complex Dilemmas in India's Education
Journal of the Odisha Association for English Studies, Vol. 6, pp. 115-123
-
Indian English Women’s Narratives from the 1950S to 1999: a Parallel Confrontation of Political Stories and Controversial her Stories
Review of Arts and Humanities, Vol. 5, Núm. 1, pp. 61-71
2014
-
Cuentos para educar el género
Universidad Casa Grande & Prologic, pp. 1-225
-
From Mulk Raj Anand’s Untouchable to Sampat Pal’s Women in Pink Saris: Cultural Glimpses of Contemporary India
Culture and Identity. Re-reading Raja Rao and Mulk Raj Anand (Aadi Publications (New Delhi - India)), pp. 5-21
2013
-
Reussir Une Vie Riche de Sens: Les Dilemmes Complexes de L’Education Indienne
Éducation et Sécularisme: Perspectives Africaines et Asiatiques (L' Harmattan), pp. 37-48
2012
-
Indian English Writer Wanted, or Responding to Aravind Adiga’s country-mousiness
Children of Midnight: Contemporary Indian Novel in English (Pencraft), pp. 70-84
-
La tiranía patriarcal brahmánica: familia, dalits y adivasis
Nuevas amenazas a los Derechos en India: Derechos Humanos, Género y Desarrollo (Calcuta Ondean (San Sebastián - España)), pp. 83-103