DAVID
CHECA CRUZ
PROFESORA/PROFESOR PERMANENTE LABORAL
Publikationen (49) Publikationen von DAVID CHECA CRUZ
2024
-
A Virtual Reality Environment Based on Infrared Thermography for the Detection of Multiple Faults in Kinematic Chains
Electronics (Switzerland), Vol. 13, Núm. 13
-
A systematic review of virtual 3D reconstructions of Cultural Heritage in immersive Virtual Reality
Multimedia Tools and Applications
-
A systematic review of wearable biosensor usage in immersive virtual reality experiences
Virtual Reality, Vol. 28, Núm. 2
-
Development of the Engagement Playability and User eXperience (EPUX) Metric for 2D-Screen and VR Serious Games: A Case-Study Validation of Hellblade: Senua’s Sacrifice
Electronics (Switzerland), Vol. 13, Núm. 2
-
Evaluation of the novelty effect in immersive Virtual Reality learning experiences
Virtual Reality, Vol. 28, Núm. 1
-
Optimization of a Standalone VR Experience Through User Perception: A Journey to the Hidden Spaces of the Burgos Cathedral
Proceedings - 2024 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces Abstracts and Workshops, VRW 2024
2023
-
A Framework for Developing Multi-user Immersive Virtual Reality Learning Environments
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Are Virtual Reality Serious Games Safe for Children? Design Keys to Avoid Motion Sickness and Visual Fatigue
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Countering the Novelty Effect: A Tutorial for Immersive Virtual Reality Learning Environments
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1
-
Hacia una metodología de evaluación del rendimiento del alumno en entornos de aprendizaje iVR utilizando eye-tracking y aprendizaje automático
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 9-20
-
Immersive virtual-reality computer-assembly serious game to enhance autonomous learning
Virtual Reality, Vol. 27, Núm. 4, pp. 3301-3318
-
Virtual Reality for Learning
Current topics in behavioral neurosciences, Vol. 65, pp. 289-307
2022
-
Aplicaciones y actividades de innovación docente en geografía: el uso de Google earth como herramienta de enseñanza
Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 107-122
-
Collaborative Virtual Reality Environment for Training Load Movement with Overhead Bridge Cranes
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Design and Development of Virtual Reality Application Based on Infrared Thermography for the Detection of Multiple Faults in Kinematic Chains
2022 International Conference on Electrical Machines, ICEM 2022
-
Developing a Tutorial for Improving Usability and User Skills in an Immersive Virtual Reality Experience
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Efectividad de la gamificación con H5P aplicada en Moodle en Ciencias de la Salud
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 409-422
-
Gamificación mediante realidad virtual: juegos educativos para la mejora del aprendizaje autónomo en informática básica
Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 85-94
-
Gamificación mediante realidad virtual: juegos educativos para la mejora del aprendizaje en información básica
IV Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Retos de la actualización en la enseñanza de las Áreas de Conocimiento. Del 7 al 12 de noviembre de 2022, Madrid
-
La enseñanza de historia y patrimonio industrial en la educación para adultos: una experiencia didáctica
Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 821-838