Publications (49) DAVID CHECA CRUZ publications

2023

  1. A Framework for Developing Multi-user Immersive Virtual Reality Learning Environments

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Are Virtual Reality Serious Games Safe for Children? Design Keys to Avoid Motion Sickness and Visual Fatigue

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Countering the Novelty Effect: A Tutorial for Immersive Virtual Reality Learning Environments

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 13, Núm. 1

  4. Hacia una metodología de evaluación del rendimiento del alumno en entornos de aprendizaje iVR utilizando eye-tracking y aprendizaje automático

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 9-20

  5. Immersive virtual-reality computer-assembly serious game to enhance autonomous learning

    Virtual Reality, Vol. 27, Núm. 4, pp. 3301-3318

  6. Virtual Reality for Learning

    Current topics in behavioral neurosciences, Vol. 65, pp. 289-307

2022

  1. Aplicaciones y actividades de innovación docente en geografía: el uso de Google earth como herramienta de enseñanza

    Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 107-122

  2. Collaborative Virtual Reality Environment for Training Load Movement with Overhead Bridge Cranes

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  3. Design and Development of Virtual Reality Application Based on Infrared Thermography for the Detection of Multiple Faults in Kinematic Chains

    2022 International Conference on Electrical Machines, ICEM 2022

  4. Developing a Tutorial for Improving Usability and User Skills in an Immersive Virtual Reality Experience

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  5. Efectividad de la gamificación con H5P aplicada en Moodle en Ciencias de la Salud

    Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 409-422

  6. Gamificación mediante realidad virtual: juegos educativos para la mejora del aprendizaje autónomo en informática básica

    Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 85-94

  7. Gamificación mediante realidad virtual: juegos educativos para la mejora del aprendizaje en información básica

    IV Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: Retos de la actualización en la enseñanza de las Áreas de Conocimiento. Del 7 al 12 de noviembre de 2022, Madrid

  8. La enseñanza de historia y patrimonio industrial en la educación para adultos: una experiencia didáctica

    Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 821-838