Publicaciones (47) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review

    International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934

  2. Chemical and Laser Cleaning of Corrosion Encrustations on Historical Stained Glass: A Comparative Study

    Heritage, Vol. 6, Núm. 2, pp. 1942-1957

  3. Co-teaching among English pre-service teachers for integrated STEAM+CLIL education

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 9, pp. 195-212

  4. Conceptions and Attitudes of Pre-School and Primary School Teachers towards STEAM Education in Spain

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4

  5. Cross-cultural adaptation of the Science Motivation Questionnaire II (SMQ-II) for Portuguese-speaking Brazilian secondary school students

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 55, Núm. 0, pp. 109-119

  6. Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  7. Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español

    Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1

  8. Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education

    Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462

  9. Diseño de un modelo teórico-metodológico para una educación inclusiva de la ciencia

    Soñar grande es soñar juntas: en busca de una educación crítica e inclusiva (Ediciones Octaedro), pp. 311-327

  10. Ecología del Fuego: una herramienta para comprobar los conocimientos acerca de Naturaleza de STEM

    5ª Conferência Latinoamericana do International History, Philosophy and Science Teaching Group. HPS&ST em tempos de negaçâo científica. Porto Alegre

  11. Ecología del fuego: una oportunidad para enseñar sobre interdisciplinariedad y NoSTEM

    XVI Congreso Nacional de la AEET. La Ecología es una biosfera humanizada. Lunes, 16 de octubre - viernes, 20 de octubre, Almería

  12. Educación y sociedad: claves interdisciplinares

    Ediciones Octaedro

  13. Education Annual Volume 2023

    IntechOpen

  14. Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1

  15. Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education

    Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3

  16. El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables

    Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional

  17. Enseñanza de la naturaleza de la ciencia a partir de la ecología del fuego

    Estrategias metodológicas e investigación en la enseñanza de las ciencias (Educación Editora), pp. 117-122

  18. Extracurricular Program for Girls to Improve Competencies and Self-Concept in Science and Technology

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1

  19. Fray Pedro Ponce de León, OSB (c.1508-1574). Developer of Sign Language for the Deaf

    A Benedictine Reader: 1500-1930 (Liturgical Press), pp. 27-38

  20. Influencia de la actividad física en la calidad de vida de las personas según el sexo, la edad, el estado civil y la procedencia

    El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables