Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (69)

2023

  1. Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos

    XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas

  2. Effects of the Implementation of Tutored Learning Projects and Formative and Shared Assessment Systems in Pre-Service Teacher Education

    Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 23, Núm. 2

  3. FEEDBACK AND FORMATIVE AND SHARED ASSESSMENT: An Experience in Teacher Education

    Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 73-87

  4. Formative and Shared Assessment and Feedback: an example of good practice in Physical Education in Pre-service Teacher Education

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 157-169

  5. How students use rubrics in final year projects in teacher education

    Revista Contemporânea de Educação, Vol. 18, Núm. 41, pp. 114-133

  6. Internal coherence between methodology and assessment: Formative and shared assessment and tutored learning projects

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 113-131

  7. International Baccalaureate Primary Years Programme: a systematic review

    Journal of Research in International Education, Vol. 22, Núm. 2, pp. 149-163

  8. La evaluación de los Trabajos Fin de Grado en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física: de una evaluación presencial a una evaluación on-line

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 1018-1026

  9. Learning to apply formative and shared assessment through in-service teacher education and action research

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 132-149

  10. The Use of a Rating Scale as a Formative and Shared Assessment Tool in Physical Education

    Improving Learning Through Assessment Rubrics (IGI Global), pp. 75-91

  11. The importance of formative and shared assessment systems in pre-service teacher education: Skills acquisition, academic performance, and advantages and disadvantages

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 188-210

  12. ¿Cómo conseguir que los maestros de Infantil hagan ciencia en sus clases?

    La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento (Dykinson), pp. 176-197

2022

  1. Análisis de la Percepción del Alumnado sobre su Aprendizaje en Sistemas de Evaluación Compartida

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 43-60

  2. El Inmunoescape: un proyecto de innovación docente universitaria para las asignaturas de Inmunología

    La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 435-451

  3. Fears, insecurities and questioning of professional identity of future physical education teachers during the Covid-19 pandemic

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 1, pp. 239-249

  4. Generación de un mapa conceptual interactivo sobre Inmunología en flipped classroom para la asignatura “Fundamentos de Inmunología” del Máster de Investigación Biomédica de la Universidad de Valladolid

    La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa (Aula Magna), pp. 420-434

  5. La Formación Permanente del Profesorado como Elemento Influyente para Implicar al Alumnado en su Evaluación: Un Estudio de Caso

    Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 15, Núm. 1, pp. 81-100

  6. La participación del alumnado en la evaluación y la formación permanente del profesorado como herramienta de transparencia y mejora de la calidad educativa

    Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 31, pp. 1-10

  7. Los instrumentos de evaluación de los trabajos Fin de grado

    Revista Interedu: Investigación, Sociedad y Educación, Vol. 1, Núm. 6, pp. 97-126

  8. The (virtual) teaching of physical education in times of pandemic

    European Physical Education Review, Vol. 28, Núm. 1, pp. 205-224