Unidad de Investigación
UNIDAD DE INVESTIGACIÓN CONSOLIDADA 285-Enseñanza integrada y transdisciplinariedad
Vigente desde 2019
Argitalpenak (48) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak
2020
-
A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education
Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880
-
Acknowledgement to reviewers of social sciences in 2019
Social Sciences
-
Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais
Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0
-
Application of design thinking methodology to a crank-connecting rod mechanism by means of additive manufacturing for its implementation in the classroom
14th international technology, education and development conference (inted2020)
-
Beneficios del enfoque STEM integrado en la reducción de la brecha de género en áreas STEM: diseño, implementación y análisis de una propuesta didáctica
VI Jornadas de investigadoras de Castilla y León: la aventura de la ciencia y la tecnología (Fundación 3CIN), pp. 39
-
Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica
Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343
-
Concepciones sobre los científicos en alumnado de educación primaria
Panorama actual de la enseñanza de las ciencias (Fundación editora), pp. 401-406
-
Conocemos la Catedral de Burgos. ESO y Bachillerato
Editorial PPC
-
Conocemos la Catedral de Burgos. Educación Primaria I
Editorial PPC
-
Conocemos la Catedral de Burgos. Educación Primaria II
Editorial PPC
-
Conocemos la Catedral de Burgos. Educación infantil
Editorial PPC
-
Contributions to the teaching of quantum mechanics from the analysis of the complexity of questions present in ENADE in the light of revised Bloom's taxonomy
Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 42
-
Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training
Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841
-
Development and validation of the SUCCESS instrument: Towards a valid and reliable measure of expectancies of success in school science
Current Psychology
-
El Camino de Santiago. Camino Universal. Ciclos expositivos Internacionales
AMCS
-
Emotions and construction of national identities in historical education
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-12
-
Empatía, empatía histórica y empatía prehistórica: una aproximación conceptual desde la enseñanza de las Ciencias Sociales
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 38, pp. 3-16
-
Estrategias lectoras en estudiantes universitarios al leer textos científicos
Panorama actual de la enseñanza de las ciencias (Fundación editora), pp. 521-526
-
Evaluación del impacto social de un proyecto de educación no formal en Ciencias
Educação & Sociedade, Vol. 41, pp. 1-21
-
Evaluation of sexist and prejudiced attitudes toward homosexuality in spanish future teachers: Analysis of related variables
Frontiers in Psychology, Vol. 11