FACULTAD DE EDUCACIÓN
Centro académico
Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidad de Valladolid (109)
2024
-
Academic procrastination of Spanish pre-service teachers during the Covid-19 pandemic
Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 57-66
-
Docencia compartida y motivación: hacia un modelo de colaboración emocional en el aula
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 273-281
-
La inteligencia emocional fortalece el perfil competencial del profesorado estratégico
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 55-59
-
Peer Rejection and Academic Performance in Early Childhood: The Mediating Role of Special Educational Needs of Spanish Students
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 8
-
Programa de educación emocional dirigido al profesorado en formación
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1593-1605
2023
-
Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos
XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas
-
Análisis del diseño, implementación y evaluación de programas de intervención en educación emocional dirigidos al profesorado.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
Effects of the Implementation of Tutored Learning Projects and Formative and Shared Assessment Systems in Pre-Service Teacher Education
Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 23, Núm. 2
-
Estudio cualitativo sobre estrategias docentes para abordar la educación sexual en el aula
Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 386-398
-
FEEDBACK AND FORMATIVE AND SHARED ASSESSMENT: An Experience in Teacher Education
Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 73-87
-
Formative and Shared Assessment and Feedback: an example of good practice in Physical Education in Pre-service Teacher Education
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 157-169
-
How students use rubrics in final year projects in teacher education
Revista Contemporânea de Educação, Vol. 18, Núm. 41, pp. 114-133
-
Internal coherence between methodology and assessment: Formative and shared assessment and tutored learning projects
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 113-131
-
International Baccalaureate Primary Years Programme: a systematic review
Journal of Research in International Education, Vol. 22, Núm. 2, pp. 149-163
-
La evaluación de los Trabajos Fin de Grado en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física: de una evaluación presencial a una evaluación on-line
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 1018-1026
-
Learning to apply formative and shared assessment through in-service teacher education and action research
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 132-149
-
The Effectiveness of an Intervention Programme for Reducing Peer Rejection in Early Childhood Education
Children, Vol. 10, Núm. 11
-
The Use of a Rating Scale as a Formative and Shared Assessment Tool in Physical Education
Improving Learning Through Assessment Rubrics (IGI Global), pp. 75-91
-
The importance of formative and shared assessment systems in pre-service teacher education: Skills acquisition, academic performance, and advantages and disadvantages
Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 188-210
-
¿Cómo conseguir que los maestros de Infantil hagan ciencia en sus clases?
La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento (Dykinson), pp. 176-197