Publications en collaboration avec des chercheurs de Universidad de Valladolid (109)

2024

  1. Academic procrastination of Spanish pre-service teachers during the Covid-19 pandemic

    Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 57-66

  2. Docencia compartida y motivación: hacia un modelo de colaboración emocional en el aula

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 273-281

  3. La inteligencia emocional fortalece el perfil competencial del profesorado estratégico

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 55-59

  4. Peer Rejection and Academic Performance in Early Childhood: The Mediating Role of Special Educational Needs of Spanish Students

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 8

  5. Programa de educación emocional dirigido al profesorado en formación

    Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1593-1605

2023

  1. Actividades físicas cooperativas: aclarando conceptos

    XII Congreso Internacional de Actividades Físicas Cooperativas

  2. Análisis del diseño, implementación y evaluación de programas de intervención en educación emocional dirigidos al profesorado.

    Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.

  3. Effects of the Implementation of Tutored Learning Projects and Formative and Shared Assessment Systems in Pre-Service Teacher Education

    Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 23, Núm. 2

  4. Estudio cualitativo sobre estrategias docentes para abordar la educación sexual en el aula

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 386-398

  5. FEEDBACK AND FORMATIVE AND SHARED ASSESSMENT: An Experience in Teacher Education

    Innovating Assessment and Feedback Design in Teacher Education: Transforming Practice (Taylor and Francis), pp. 73-87

  6. Formative and Shared Assessment and Feedback: an example of good practice in Physical Education in Pre-service Teacher Education

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 18, Núm. 55, pp. 157-169

  7. How students use rubrics in final year projects in teacher education

    Revista Contemporânea de Educação, Vol. 18, Núm. 41, pp. 114-133

  8. Internal coherence between methodology and assessment: Formative and shared assessment and tutored learning projects

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 113-131

  9. International Baccalaureate Primary Years Programme: a systematic review

    Journal of Research in International Education, Vol. 22, Núm. 2, pp. 149-163

  10. La evaluación de los Trabajos Fin de Grado en la Formación Inicial del Profesorado de Educación Física: de una evaluación presencial a una evaluación on-line

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 49, pp. 1018-1026

  11. Learning to apply formative and shared assessment through in-service teacher education and action research

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 132-149

  12. The Effectiveness of an Intervention Programme for Reducing Peer Rejection in Early Childhood Education

    Children, Vol. 10, Núm. 11

  13. The Use of a Rating Scale as a Formative and Shared Assessment Tool in Physical Education

    Improving Learning Through Assessment Rubrics (IGI Global), pp. 75-91

  14. The importance of formative and shared assessment systems in pre-service teacher education: Skills acquisition, academic performance, and advantages and disadvantages

    Formative and Shared Assessment to Promote Global University Learning (IGI Global), pp. 188-210

  15. ¿Cómo conseguir que los maestros de Infantil hagan ciencia en sus clases?

    La esfera universitaria hoy: retos, proyectos de investigación y transferencia de conocimiento (Dykinson), pp. 176-197