Facultad/Centro de investigación
FACULTAD DE EDUCACIÓN
Publicacións (147) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2020
-
A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education
Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880
-
A proposal to teach implicature to intermediate students of English.
Ikastorratza, e-Revista de didáctica, Núm. 25
-
A prospective study of cranial deformity and delayed development in children
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5
-
Actitudes hacia la transgeneridad y la transexualidad en el ámbito universitario: un estudio preliminar
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 393-404
-
Active aging program in nursing homes: effects on psychological well-being and life satisfaction
Psychosocial Intervention, Vol. 29, Núm. 1, pp. 49-57
-
Actividades cooperativas: rúbrica de autoevaluación
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 70, pp. 73-76
-
Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais
Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0
-
Applying ABCDE and Assessment for Personal and Social Learning to Studying the Classics to Equip Students with the European Qualification Framework Competences Incrementally for Recovery from Covid 19
European Journal of Social Science Education and Research, Vol. 7, Núm. 2, pp. 58-77
-
Aprendizaje basado en proyectos y estrategias de evaluación formativas: percepción de los estudiantes universitarios
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, Vol. 13, Núm. 1, pp. 93-110
-
Assessment and Modeling of the Influence of Age, Gender, and Family History of Hearing Problems on the Probability of Suffering Hearing Loss in the Working Population
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 21, pp. 1-15
-
Atención al ambiente emocional en la práctica pedagógica
Extramuros: revista de la Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Núm. 19, pp. 39-55
-
Autorregulación del aprendizaje en condición física
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 68, pp. 77-79
-
Children's physical self-concept and body image according to weight status and physical fitness
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
-
Chiri Wayrita: la voz de los sin voz. Una experiencia de educación transformadora para los niños y niñas del Cerro Rico (Bolivia)
Aula: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, Núm. 26, pp. 73-84
-
Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica
Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343
-
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Competencia global "Changemaker" y autonomía de centro: un desafío político
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 26, pp. 137-153
-
Comprensión de aspectos epistémicos de la naturaleza de la ciencia y valoración de su dimensión social
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 17, Núm. 2, pp. 2303
-
Conceptual analysis of influential factors in the motivation and involvement of the university student towards the assessment in physical education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14
-
Construcción de ciudadanía en la agricultura familiar. Algunas reflexiones para el caso argentino (2004-2019)
Kultur: revista interdisciplinària sobre la cultura de la ciutat, Vol. 7, Núm. 14, pp. 139-166