CIENCIAS DE LA EDUCACION
Departamento
Universitat de València
Valencia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de València (16)
2023
-
The Relation between Self-Esteem and Regulatory Emotional Self-Efficacy in Daily Life: A Study among University Students
Identity, Vol. 23, Núm. 1, pp. 36-49
2022
-
Fases en la decisión de solicitar la eutanasia y estructuras cerebrales involucradas
Revista de neurologia, Vol. 74, Núm. 2, pp. 61-65
2021
-
Developing engineering skills in secondary students through STEM project based learning
Advances in Intelligent Systems and Computing
-
Implementation of a STEAM project in compulsory secondary education that creates connections with the environment
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 44, Núm. 4, pp. 871-908
-
Intellectual disability in higher education: Self-perceived training needs of university teachers
Specijalna Edukacija i Rehabilitacija, Vol. 20, Núm. 1, pp. 1-15
-
Introducción a la Ingeniería Química en Enseñanza Secundaria Obligatoria utilizando indagación 5E
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
The use of videogames as digital leisure among people with autism spectrum disorder
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 52, Núm. 3, pp. 101-117
2020
-
Citizen science for scientific literacy and the attainment of sustainable development goals in formal education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
2015
-
El síndrome del cromosoma X frágil: fenotipo conductual y dificultades de aprendizaje
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 46, Núm. 4, pp. 25-44
2014
-
Equal opportunities to social inclusion for autistic children
ICERI2014: 7th International Conference of Education, Research and Innovation
-
How personal resources predict work engagement and self-rated performance among construction workers: A social cognitive perspective
International Journal of Psychology, Vol. 49, Núm. 3, pp. 200-207
-
Implicaciones del uso de órtesis dinámicas en la mejora de la calidad de vida de los pacientes con ictus
Trauma, Vol. 25, Núm. 4, pp. 196-199
-
Using Tic-Tac software to reduce anxiety-related behaviour in adults with autism and learning difficulties during waiting periods: A pilot study
Autism, Vol. 18, Núm. 3, pp. 264-271
2012
-
La enfermedad de huntington juvenil en la escuela
Prácticas en educación inclusiva. Diálogos entre escuela, ciudadanía y universidad: actas de comunicaciones y pósters. Congreso internacional
2002
-
Assessing virtual reality as a tool for support imagination
Computers Helping People with Special Needs. ICCHP 2002. Lecture Notes in Computer Science
1998
-
Experiencia y metáforas de la vida cotidiana: análisis sobre una práctica docente de psicología del pensamiento
I Jornadas de Psicología del Pensamiento: (actas) Santiago de Compostela, 22-23 de junio, 1998