Publicaciones (48) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education

    Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880

  2. Acknowledgement to reviewers of social sciences in 2019

    Social Sciences

  3. Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais

    Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0

  4. Application of design thinking methodology to a crank-connecting rod mechanism by means of additive manufacturing for its implementation in the classroom

    14th international technology, education and development conference (inted2020)

  5. Beneficios del enfoque STEM integrado en la reducción de la brecha de género en áreas STEM: diseño, implementación y análisis de una propuesta didáctica

    VI Jornadas de investigadoras de Castilla y León: la aventura de la ciencia y la tecnología (Fundación 3CIN), pp. 39

  6. Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica

    Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343

  7. Concepciones sobre los científicos en alumnado de educación primaria

    Panorama actual de la enseñanza de las ciencias (Fundación editora), pp. 401-406

  8. Conocemos la Catedral de Burgos. ESO y Bachillerato

    Editorial PPC

  9. Conocemos la Catedral de Burgos. Educación Primaria I

    Editorial PPC

  10. Conocemos la Catedral de Burgos. Educación Primaria II

    Editorial PPC

  11. Conocemos la Catedral de Burgos. Educación infantil

    Editorial PPC

  12. Contributions to the teaching of quantum mechanics from the analysis of the complexity of questions present in ENADE in the light of revised Bloom's taxonomy

    Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 42

  13. Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training

    Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841

  14. Development and validation of the SUCCESS instrument: Towards a valid and reliable measure of expectancies of success in school science

    Current Psychology

  15. El Camino de Santiago. Camino Universal. Ciclos expositivos Internacionales

    AMCS

  16. Emotions and construction of national identities in historical education

    Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-12

  17. Empatía, empatía histórica y empatía prehistórica: una aproximación conceptual desde la enseñanza de las Ciencias Sociales

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 38, pp. 3-16

  18. Estrategias lectoras en estudiantes universitarios al leer textos científicos

    Panorama actual de la enseñanza de las ciencias (Fundación editora), pp. 521-526

  19. Evaluación del impacto social de un proyecto de educación no formal en Ciencias

    Educação & Sociedade, Vol. 41, pp. 1-21

  20. Evaluation of sexist and prejudiced attitudes toward homosexuality in spanish future teachers: Analysis of related variables

    Frontiers in Psychology, Vol. 11