FACULTAD DE EDUCACIÓN
Centro académico
Universidad de Zaragoza
Zaragoza, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Zaragoza (79)
2024
-
Exploring socio-educational learning transfer between school and non-formal school football in six- and seven-year-old children
Physical Education and Sport Pedagogy
-
Promoting equity and social justice: analysing the global impact of educational laws on sex education in Spain and the United Kingdom
Health Education
-
The Taguelft syncline (Moroccan Central High Atlas) an example of extension-related mini-basin evidenced by paleomagnetic data
Tectonophysics, Vol. 874
-
The ethics of care and the professional identity of teachers: implications for professionalization processes
Teacher Development, Vol. 28, Núm. 4, pp. 628-649
-
Using Paleomagnetic and Field Data for the Paleogeometric Reconstruction of the Northern Border of the Central High Atlas
Advances in Science, Technology and Innovation
2023
-
Applying magnetic techniques to determine the evolution of reactive diapirs: A case study of the Lusitanian basin
Tectonophysics, Vol. 868
-
Case study on evaluation in the formative dynamics of school soccer: results-driven arbitrariness
Sport, Education and Society, Vol. 28, Núm. 7, pp. 771-784
-
El acompañamiento para la proyección académico-profesional desde la tutoría universitaria: un análisis cualitativo desde la mirada docente.
Debate Universitario CAEE-UAI, Vol. 13, Núm. 22, pp. 9-24
-
Magnetic Properties of the Jurassic Sedimentary Rocks of the Central High Atlas Affected by a Regional Chemical Remagnetization
Springer Geology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 249-284
-
Reconstrucción autoevaluativa en la identificación profesional como maestro
Innovacuón en la práctica Educativa Universitaria (Educación Editora), pp. 129-140
-
Reflexivity and narrativity in pre service training programs: towards a guided professional self determination
III Congreso Internacional de Orientación Universitaria "Calibrando brújulas ante la incertidumbre" CIOU, 6-8 septiembre 2023, Madrid (España). Libro de resúmenes
-
School institutionalisation in the pedagogical allegory of initiation to football: a case study in La Rioja, Spain
Education 3-13, Vol. 51, Núm. 3, pp. 522-539
-
Structure of the Central High Atlas (Morocco). Constraints from Potential Field Data and 3D Models
Springer Geology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 75-247
-
Tecnología y desarrollo musical para la intervención en dislexia
Tendencias en la investigación educativa para la actualización del profesorado en su competencia digital (Dykinson), pp. 619-632
-
Tutoría universitaria sostenible para promover competencias en estudiantes de educación
III Congreso Internacional de Orientación Universitaria "Calibrando brújulas ante la incertidumbre" CIOU, 6-8 septiembre 2023, Madrid (España). Libro de resúmenes
2022
-
Activity-Oriented Antiedema Proprioceptive Therapy (TAPA) for Shoulder Mobility Improvement in Women with Upper Limb Lymphedema Secondary to Breast Cancer: A Multicenter Controlled Clinical Trial
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 8
-
Impact of Activity‐Oriented Propioceptive Antiedema Therapy on the Health‐Related Quality of Life of Women with Upper‐Limb Lymphedema Secondary to Breast Cancer— A Randomized Clinical Trial
Journal of Clinical Medicine, Vol. 11, Núm. 7
-
La expresión del valor de la competitividad en la formación físico-deportiva del fútbol escolar
Movimento: revista da Escola de Educação Física, Núm. 28
-
Reconstruyendo la acción tutorial del maestro en tiempos de incertidumbre: hacia un modelo analítico desde el cuidado
A educação e os desafios da sociedade contemporânea: contributos da investigação. Atas do XXIX Colóquio da AFIRSE Portugal Instituto de Educação da ULisboa 9 a 11 de fevereiro de 2022 Lisboa
-
Transferencia de aprendizajes entre el colegio y el espacio formativo no formal del fútbol escolar
A educação e os desafios da sociedade contemporânea: contributos da investigação. Atas do XXIX Colóquio da AFIRSE Portugal Instituto de Educação da ULisboa 9 a 11 de fevereiro de 2022 Lisboa