Publicaciones (379) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. 31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

    Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional

  2. Changing Spanish preservice teachers' environmental attitudes with a citizen science program integrated in Environmental Education subject

    European Journal of Education

  3. Completing the progression establishing an international baseline of primary, middle and secondary students’ views of scientific inquiry

    International Journal of Science Education, Vol. 46, Núm. 7, pp. 715-731

  4. Cultural Adaptation of the Expectancy-Value-Cost Scale for Spanish-Speaking Students

    Journal of Early Adolescence, Vol. 44, Núm. 6, pp. 707-731

  5. Design and usability evaluation of a mobile app for elementary school inquiry-based science learning

    School Science and Mathematics

  6. Development and validation of a multiple-choice test for sustainability competence in primary school using the GreenComp framework

    International Journal of Educational Research Open, Vol. 7

  7. Dinamizadores STEM: alfabetización científico-tecnológica en el medio rural y zonas desfavorecidas

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  8. Diseño y desarrollo de IndagApp: un recurso innovador para la enseñanza de las ciencias por indagación

    31 Encuentros Internacionales de Didáctica de las Ciencias Experimentales: Hacia una educación científica alineada con la Agenda 2030

  9. Diseño y usabilidad de IndagApp: una app para la enseñanza de las ciencias por indagación

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 27, Núm. 2

  10. Editorial: Diversity in the social sciences: researching digital education in and for the global south

    Frontiers in Education

  11. Elementary school students’ interests and attitudes towards biology and physics

    Journal of Biological Education, Vol. 58, Núm. 4, pp. 972-983

  12. Estudio previo en el diseño y validación de un instrumento para identificar el conocimiento sobre Naturaleza de STEM

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 8, Núm. 1, pp. 85-100

  13. Exploring Student Perspectives on STEM through Fire Ecology: Epistemological and Social Insights from NoSTEM Education

    5th World Conference on Arts, Humanities, Social Sciences and Education, May 13-14, 2024. Vienna, Austria

  14. From sparks to solutions: an interdisciplinary didactic proposal through the study of wildfires.

    35th International Geographical Congress

  15. Hands-on visualization of the effect of fictitious forces with a laser pointer

    European Journal of Physics, Vol. 45, Núm. 1

  16. Influencia de las expectativas de éxito en la elección de Formación Profesional o Bachillerato científico-tecnológico

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 209-227

  17. Integración del Comercio Justo y el Consumo Responsable en la Universidad de Burgos

    II Foro de Innovación en la Internacionalización: 23 de mayo de 2023 : [XIX Jornadas de CRUE-Internacionalización y Cooperación] (Universidad de León), pp. 48-52

  18. Integration of Engineering Practices into Secondary Science Education: Teacher Experiences, Emotions, and Appraisals

    Research in Science Education, Vol. 54, Núm. 4, pp. 549-572

  19. Integrative models of education for citizenship: (handbook)

    Servicio de Publicaciones e Imagen Institucional

  20. Introducción

    Sobre la educación científica y el cuidado de la casa común: Necesidades y perspectivas (Dykinson), pp. 11-13