Publicaciones (62) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2020

  1. A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education

    Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880

  2. Actividades cooperativas: rúbrica de autoevaluación

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 70, pp. 73-76

  3. Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais

    Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0

  4. Autorregulación del aprendizaje en condición física

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 68, pp. 77-79

  5. Children's physical self-concept and body image according to weight status and physical fitness

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3

  6. Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica

    Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343

  7. Conceptual analysis of influential factors in the motivation and involvement of the university student towards the assessment in physical education

    Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14

  8. Contra todo: análisis del discurso punk en España

    Tropelias: Revista de teoría de la literatura y literatura comparada, Núm. 7, pp. 666-679

  9. Contributions of service-learning on PETE students’ effective personality: A mixed methods research

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 23, pp. 1-15

  10. Contributions to the teaching of quantum mechanics from the analysis of the complexity of questions present in ENADE in the light of revised Bloom's taxonomy

    Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 42

  11. Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training

    Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841

  12. Development and validation of the SUCCESS instrument: Towards a valid and reliable measure of expectancies of success in school science

    Current Psychology

  13. Diario de prácticas digital

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 69, pp. 73-75

  14. Dos fragmentos de estelas romanas procedentes de Lara de los Infantes: (Burgos)

    Espacio, tiempo y forma. Serie II, Historia antigua, Núm. 33, pp. 183-198

  15. Editorial

    Alteridad: revista de educación, Vol. 15, Núm. 2, pp. 141-143

  16. El humor verbal: objeto perfecto de las Ciencias del Lenguaje

    Language Design: Journal of Theoretical and Experimental Linguistics, Vol. 1, pp. 5-16

  17. Emotions and construction of national identities in historical education

    Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-12

  18. Empatía, empatía histórica y empatía prehistórica: una aproximación conceptual desde la enseñanza de las Ciencias Sociales

    Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 38, pp. 3-16

  19. Escala de valoración para autorregular el trabajo de alumnado con TDAH

    Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 67, pp. 69-71

  20. Evaluación del impacto social de un proyecto de educación no formal en Ciencias

    Educação & Sociedade, Vol. 41, pp. 1-21