Programa de doctorado
Didácticas Específicas (UBU)
Publicacions (62) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2020
-
A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education
Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880
-
Actividades cooperativas: rúbrica de autoevaluación
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 70, pp. 73-76
-
Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais
Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0
-
Autorregulación del aprendizaje en condición física
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 68, pp. 77-79
-
Children's physical self-concept and body image according to weight status and physical fitness
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
-
Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica
Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343
-
Conceptual analysis of influential factors in the motivation and involvement of the university student towards the assessment in physical education
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21, pp. 1-14
-
Contra todo: análisis del discurso punk en España
Tropelias: Revista de teoría de la literatura y literatura comparada, Núm. 7, pp. 666-679
-
Contributions of service-learning on PETE students’ effective personality: A mixed methods research
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 23, pp. 1-15
-
Contributions to the teaching of quantum mechanics from the analysis of the complexity of questions present in ENADE in the light of revised Bloom's taxonomy
Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 42
-
Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training
Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841
-
Development and validation of the SUCCESS instrument: Towards a valid and reliable measure of expectancies of success in school science
Current Psychology
-
Diario de prácticas digital
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 69, pp. 73-75
-
Dos fragmentos de estelas romanas procedentes de Lara de los Infantes: (Burgos)
Espacio, tiempo y forma. Serie II, Historia antigua, Núm. 33, pp. 183-198
-
Editorial
Alteridad: revista de educación, Vol. 15, Núm. 2, pp. 141-143
-
El humor verbal: objeto perfecto de las Ciencias del Lenguaje
Language Design: Journal of Theoretical and Experimental Linguistics, Vol. 1, pp. 5-16
-
Emotions and construction of national identities in historical education
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-12
-
Empatía, empatía histórica y empatía prehistórica: una aproximación conceptual desde la enseñanza de las Ciencias Sociales
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 38, pp. 3-16
-
Escala de valoración para autorregular el trabajo de alumnado con TDAH
Tándem: Didáctica de la educación física, Núm. 67, pp. 69-71
-
Evaluación del impacto social de un proyecto de educación no formal en Ciencias
Educação & Sociedade, Vol. 41, pp. 1-21