Publicaciones (30) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2023

  1. CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review

    International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934

  2. Chemical and Laser Cleaning of Corrosion Encrustations on Historical Stained Glass: A Comparative Study

    Heritage, Vol. 6, Núm. 2, pp. 1942-1957

  3. Co-teaching among English pre-service teachers for integrated STEAM+CLIL education

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 9, pp. 195-212

  4. Conceptions and Attitudes of Pre-School and Primary School Teachers towards STEAM Education in Spain

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4

  5. Cross-cultural adaptation of the Science Motivation Questionnaire II (SMQ-II) for Portuguese-speaking Brazilian secondary school students

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 55, Núm. 0, pp. 109-119

  6. Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

  7. Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español

    Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1

  8. Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education

    Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462

  9. Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1

  10. Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education

    Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3

  11. Extracurricular Program for Girls to Improve Competencies and Self-Concept in Science and Technology

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1

  12. La Potencialidad de la Educación STEAM Integrada y el Papel del Arte para la Internacionalización de la Formación Docente

    Journal of International Students, Vol. 13, Núm. S1, pp. 199-205

  13. La codocencia para la formación docente en educación integrada: una experiencia con STEAM y AICLE

    Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 2, pp. 95-109

  14. La educación en valores en la escuela inclusiva

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 545

  15. La función de las artes en las propuestas educativas integradas: una revisión sistemática

    Artseduca, Núm. 37, pp. 117-128

  16. Perceptions about teacher profiles and good educational practices in higher education: a comparative study from the perspective of future teachers and technical professionals

    Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 431-452

  17. Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers

    Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23

  18. Psychometric Validation of the “LGBTIQ+ Themes in Literature Education” Scale (LTiLE)*

    Journal of Homosexuality

  19. Reproducción de identidades de género en los videojuegos de contenido histórico y sus implicaciones socioeducativas en Educación Secundaria

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 466-481

  20. Semiologic process in the performance of a dance performance: a critical review

    Arte, Individuo y Sociedad, Vol. Avance en línea, pp. 1-19