Unidad de Investigación
UNIDAD DE INVESTIGACIÓN CONSOLIDADA 285-Enseñanza integrada y transdisciplinariedad
Vigente desde 2019
Publicacións (30) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2023
-
CLIL (Content and Language Integrated Learning) Methodological Approach in the Bilingual Classroom: A Systematic Review
International Journal of Instruction, Vol. 16, Núm. 3, pp. 915-934
-
Chemical and Laser Cleaning of Corrosion Encrustations on Historical Stained Glass: A Comparative Study
Heritage, Vol. 6, Núm. 2, pp. 1942-1957
-
Co-teaching among English pre-service teachers for integrated STEAM+CLIL education
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 9, pp. 195-212
-
Conceptions and Attitudes of Pre-School and Primary School Teachers towards STEAM Education in Spain
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 4
-
Cross-cultural adaptation of the Science Motivation Questionnaire II (SMQ-II) for Portuguese-speaking Brazilian secondary school students
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 55, Núm. 0, pp. 109-119
-
Design, content validity, and inter-observer reliability of the ‘Digitization of Cultural Heritage, Identities, and Education’ (DICHIE) instrument
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
-
Didáctica de las Ciencias Sociales: finalidades, retos y perspectivas de investigación en el contexto español
Temas de Educación, Vol. 25, Núm. 1
-
Digital literary readings for the promotion of gender and affective-sexual diversity: Predictors of its didactic recommendation in secondary education
Contemporary Educational Technology, Vol. 15, Núm. 4, pp. ep462
-
Edutainment, Gamification and Nutritional Education: An Analysis of Its Relationship With The Perception of Organizational Culture in Primary Education
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1
-
Effects of a teacher training programme on historical awareness skills, controversial issues and gender in secondary education
Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 3
-
Extracurricular Program for Girls to Improve Competencies and Self-Concept in Science and Technology
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 1
-
La Potencialidad de la Educación STEAM Integrada y el Papel del Arte para la Internacionalización de la Formación Docente
Journal of International Students, Vol. 13, Núm. S1, pp. 199-205
-
La codocencia para la formación docente en educación integrada: una experiencia con STEAM y AICLE
Ápice: revista de educación científica, Vol. 7, Núm. 2, pp. 95-109
-
La educación en valores en la escuela inclusiva
Cuadernos de pedagogía, Núm. 545
-
La función de las artes en las propuestas educativas integradas: una revisión sistemática
Artseduca, Núm. 37, pp. 117-128
-
Perceptions about teacher profiles and good educational practices in higher education: a comparative study from the perspective of future teachers and technical professionals
Revista española de educación comparada, Núm. 43, pp. 431-452
-
Predictors of knowledge about Women's History: Reliability and results of the Women in History (WH) scale for future Spanish teachers
Journal of Social Studies Education Research, Vol. 14, Núm. 4, pp. 1-23
-
Psychometric Validation of the “LGBTIQ+ Themes in Literature Education” Scale (LTiLE)*
Journal of Homosexuality
-
Reproducción de identidades de género en los videojuegos de contenido histórico y sus implicaciones socioeducativas en Educación Secundaria
Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 466-481
-
Semiologic process in the performance of a dance performance: a critical review
Arte, Individuo y Sociedad, Vol. Avance en línea, pp. 1-19