Unidad de Investigación
UNIDAD DE INVESTIGACIÓN CONSOLIDADA 285-Enseñanza integrada y transdisciplinariedad
Vigent des de 2019
Publicacions (23) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a
2020
-
A Framework for Epistemological Discussion on Integrated STEM Education
Science and Education, Vol. 29, Núm. 4, pp. 857-880
-
Análise das habilidades e atitudes na aprendizagem significativa crítica de fenômenos físicos no contexto das séries iniciais
Ciencia & Educação, Vol. 26, Núm. 0
-
Ciencias del clima en la escuela secundaria: resultados de una encuesta sobre el uso de aplicaciones de predicción meteorológica
Revista de enseñanza de la física, Vol. 32, Núm. 1, pp. 335-343
-
Contributions to the teaching of quantum mechanics from the analysis of the complexity of questions present in ENADE in the light of revised Bloom's taxonomy
Revista Brasileira de Ensino de Fisica, Vol. 42
-
Design and initial validation of the scales epistemology, methodology and gender in taught history (EMG), and women in history (WH) for the evaluation of gender competence of social science teachers in training
Universal Journal of Educational Research, Vol. 8, Núm. 5, pp. 1831-1841
-
Development and validation of the SUCCESS instrument: Towards a valid and reliable measure of expectancies of success in school science
Current Psychology
-
Emotions and construction of national identities in historical education
Education Sciences, Vol. 10, Núm. 11, pp. 1-12
-
Empatía, empatía histórica y empatía prehistórica: una aproximación conceptual desde la enseñanza de las Ciencias Sociales
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 38, pp. 3-16
-
Evaluación del impacto social de un proyecto de educación no formal en Ciencias
Educação & Sociedade, Vol. 41, pp. 1-21
-
Evaluation of sexist and prejudiced attitudes toward homosexuality in spanish future teachers: Analysis of related variables
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Evolución de la educación en valores y su proyección social en la escuela inclusiva
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 38, Núm. 3, pp. 317-338
-
Global citizenship and analysis of social facts: Results of a study with pre-service teachers
Social Sciences, Vol. 9, Núm. 5
-
La competencia científica en las actividades de aprendizaje incluidas en los libros de texto de Ciencias de la Naturaleza
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 17, Núm. 2, pp. 2101
-
MOOCs and NOOCs in the Training of Future Geography and History Teachers: A Comparative Cross-Sectional Study Based on the TPACK Model
IEEE Access, Vol. 8, pp. 4035-4042
-
Metacognitive questioning associated with the inquiry-based didactic approach: Analysis of a Science activity in elementary school
Investigacoes em Ensino de Ciencias, Vol. 25, Núm. 1, pp. 60-76
-
Mindfulness and empathy: Mediating factors and gender differences in a spanish sample
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Project-based learning as a strategy to learn about electricity: A case study in a rural Colombian school
Investigacoes em Ensino de Ciencias, Vol. 25, Núm. 3, pp. 145-161
-
Review of the strategies employed in the school setting for the teaching of human nutrition
Revista Chilena de Nutricion, Vol. 47, Núm. 3, pp. 512-523
-
Robotics and Early-years STEM Education: The botSTEM Framework and Activities
European Journal of STEM Education, Vol. 5, Núm. 1, pp. 01-13
-
Self-perception and training perceptions on teacher digital competence (TDC) in Spanish and French university students
Multimodal Technologies and Interaction, Vol. 4, Núm. 4, pp. 1-13