Mª Dolores
Busto Núñez
Catedrática de Universidad
David
Palacios Santamaría
Profesor Ayudante Doctor
Publications by the researcher in collaboration with David Palacios Santamaría (16)
2022
2019
-
La técnica puzzle de Aronson como herramienta de aprendizaje cooperativo para la enseñanza del metabolismo en Bioquímica
42nd Congress of the Spanish Society of Biochemistry and Molecular Biology, SEBBM (16-19 July 2019)
-
Lipase-catalyzed glycerolysis of anchovy oil in a solvent-free system: Simultaneous optimization of monoacylglycerol synthesis and end-product oxidative stability
Food Chemistry, Vol. 271, pp. 372-379
2018
-
Lipase-catalyzed synthesis of alfa-linolenic acid-enriched palm oil: a comparative study with lipases from Rhizomucor miehei and Burkholderia cepacia
Lipases: Structure, Functions and Role in Health and Disease (Nova Science Publishers)
-
La rúbrica como herramienta didáctica para la elaboración de informes de prácticas de laboratorio
Investigación y práctica en la educación superior (Educación Editora), pp. 181-186
-
Encapsulation of glucose oxidase in alginate hollow beads to reduce the fermentable sugars in simulated musts
Food Bioscience, Vol. 24, pp. 67-72
2016
-
Estudio del grado de satisfacción del alumno sobre la actividad formativa “trabajo en grupo” y su rúbrica de evaluación
La docencia universitaria: desafíos y perspectivas (Educación Editora), pp. 267-272
-
Rubrics as a tool for improvement of the methodology in the development of laboratory practice reports
ICERI2016 Proceedings, pp. 0597-0605
-
Comparative assessment of rubrics as a tool for formative evaluation in laboratory practice reports and team work
ICERI2016 Proceedings, pp. 0572-0581
2015
-
Las matrices de valoración como recurso didáctico y de evaluación entre pares en un proceso colaborativo de enseñanza-aprendizaje desde la perspectiva del alumno
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XI FECIES
-
The use of rubrics as a tool for evaluation of Biochemistry and Food Biotechnology laboratory practices for the degree in Food Science and Technology
INTED2015 Proceedings, pp. 3626-3634
-
Comparative study of rubrics for assessment of laboratory practices of Biochemistry. A perspective of students from different university degrees.
EDULEARN15 Proceedings, pp. 4215-4222
2014
-
Las matrices de valoración como recurso didáctico y de evaluación entre pares en un proceso colaborativo de enseñanza-aprendizaje desde la perspectiva del alumno
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XI FECIES (Asociación Española de Psicología Conductual)
-
Actividades formativas y metodologías activas en la asignatura de Bioquímica: percepción del alumno y análisis de la distribución y carga temporal del trabajo
Investigaciones en el contexto universitario actual (Educación Editora), pp. 239-243
-
Study of a new spectrophotometric end-point assay for lipase activity determination in aqueous media
LWT - Food Science and Technology, Vol. 55, Núm. 2, pp. 536-542
-
Rubrics for implementing a formative evaluation system of laboratory training activities for first course students of Biology and Biochemistry
ICERI2014 Proceedings, pp. 1345-1352